Beter dan nieuw:

Triumph TR6, conversie van Zenith/Stromberg 175CD naar SU HIF44

 

 

 

 

De door BCCP geproduceerde direct replacement conversie voor Triumph 6-cylinder motoren is speciaal ontwikkeld voor de grote hoeveelheid Triumph TR6 en TR250 modellen, die in de laatste jaren geïmporteerd werden uit de USA.

 

Bij deze sportauto’s blijkt, dat de daarop gemonteerde Zenith/Stromberg (emissie)-carburateurs veel problemen geven. Voorkomende problemen zijn vooral het afstellen van de stationairloop, een hoog brandstofverbruik, matige prestaties en de onmogelijkheid de motor door tuning tot hogere prestaties te brengen door de beperkende factor Zenith/Stromberg carburateur.

BCCP heeft bij deze conversie gekozen voor een moderne SU HIF carburateur met handchoke, omdat dit in de praktijk een uitstekende, probleemloze carburateur blijkt te zijn, die zich makkelijk en goed laat instellen.

Deze conversie is direct op het bestaande spruitstuk te plaatsen, zonder enige aanpassing aan de (originele) gasstangbediening.

 

De carburateur heeft een uitstekende stabiliteit van instellingen, geeft bijzonder goede resultaten bij stationairloop, koude en warme start, en heeft een zeer goede “flow”, wat in een beduidend hoger topvermogen, zeker ten opzichte van de Zenith/Stromberg carburateur.

Bovendien kan de motor veel verder getuned worden, omdat SU een zeer uitgebreide variatie aan naalden biedt (die BCCP ook op voorraad houdt!), zodat u een betere mogelijkheid heeft, het benodigde mengsel tot in de perfectie aan te passen.

Dit kan natuurlijk perfect gebeuren in ons Dynojet Testing Centre! 

 

 

klik op de grafiek voor een grotere!

De conversie bestaat uit de volgende componenten:

  • 2 aangepaste SU HIF44 carburateurs, inclusief voorinstelling van sproeierhoogte, gasklepstand, veerdruk etc.;
  • Speciale koppelelementen en conversieklemmen voor de chokekabelbevestiging;
  • Speciale tuningsnaald voor standaard Triumph TR6 (USA);
  • Chokekabel voor handmatige choke;
  • Ontluchtingsslangen vlotterbak, alle benodigde brandstofleidingen en –aansluitingen en een brandstoffilter;
  • Alle voor montage benodigde pakkingen, afdichtingmateriaal, slangklemmen en overig bevestigingsmateriaal.
  • Speciale BCCP demperolie;
  • Handleiding voor synchroonstellen, onderhoud en fijn-afstelling van de HIF-carburateur

De conversiekit wordt geleverd inclusief een uitgebreide Nederlandstalige stap-voor-stap handleiding voor montage, en kan zowel professioneel als door een capabele doe-het-zelver worden gemonteerd.

 

 

 

K&N heeft - naast luchtfilters - ook carter-ontluchtingsfilters!

 

Voor eigenaren van deze auto is dit verhaal meestal ook interessant! 

 

 

Bij deze conversie kan het originele luchtfilterhuis niet worden gebruikt. Wij bevelen u dit te vervangen door een set K&N performance filters (2-3% luchtweerstand). Deze filters hebben als bijkomend voordeel dat ze nooit meer vervangen hoeven te worden: ze zijn vervaardigd van een uitwasbaar materiaal op basis van katoen.

Ofschoon deze conversie gekalibreerd is voor standaard Triumph TR6 modellen, id de kit ook geschikt voor de Tiumph TR250. Afhankelijk van de staat van de motor en het niveau van eventuele tuning zal de meegeleverde naald-/sproeierbezetting eventueel op de motor moeten worden afgestemd.

 

Deze conversiekit werd begin 1992 geïntroduceerd. Intussen is de conversie verder ontwikkeld, en is er uitgebreid getest met een aantal verschillende naalden. Deze conversieset heeft zich intussen al ruim tien jaar uitgebreid bewezen!

Een soortgelijke set is leverbaar voor de TR3/3A en TR4-motoren, maar ook voor een aantal andere Triumph motoren, bijvoorbeeld Sptifire (enkele carb), GT6 (dubbele carb), TR7 en de saloon modellen, o.a. voor Dolomite Sprint.

Onze produkten worden veel gekopieerd en nagebootst, ze zijn echter nog nooit door anderen verbeterd!

 
 

Direct bestellen? klik hier!

Liever origineel? Ook restauratie is mogelijk!










 

 
 

 

 

Vergeet ook uw bougie- en bobinekabels niet!

Een Lumenition electronische ontsteking met optisch oog werkt altijd storingsvrij!

 

Meer weten?

Wanneer u de gevraagde info niet in onze Webshop vindt, bel dan met (0524) 562507 !

 

Natuurlijk is er ook altijd nog de mogelijkheid, om te bouwen naar een setup met 3 x Weber DCOE carburateur....