Regelmatig proberen wij onderdelen te verbeteren of nieuwe toepassingen te ontwikkelen.

Hieronder vindt u een aantal van deze delen, te beginnen met een set stubstacks die wij kort geleden hebben ontworpen om de flow van een SU HD8 carburateur voor een rally auto te verbeteren.

Het mooie van deze stub stack is, dat hij in een K&N luchtfilter gebruikt kan worden, en nog geen 2cm hoog is. Op onze SuperFlow flow bank hebben wij verschillende HD8 carburateurs vergeleken, met en zonder onze stub stack.

Gemeten werd met carburateurs met een eigen flow varierend van minder dan 80% tot meer dan 90%.

Resultaat: Onze nieuwe kelk geeft tussen de 12 tot 15% meer flow!

Vermogensgrafieken van de auto waarbij dit werd gemeten vindt u in ons testarchief op www.dynojet.nl, u kunt daar ook het verschil tussen standaard, getuned blok, speciale uitlaat, en de aanpassing die wij er voor maakten zien, waardoor de auto in totaal 43 pk meer aan de wielen zette!!!

We zijn behoorlijk trots op dit resultaat! Dergelijke aanpassingen zijn ook mogelijk voor andere HD8 carbs, denk aan de Big Healey en andere Jaguar varianten. Over dergelijk tuningsmateriaal voor andere carburateurs wordt momenteel gedacht...

Wilt u deze kelken voor uw HD8 (SU 2") carburateurs direct bestellen, dan kan dat via onze webshop

 

Voor een SU setup op een E-type hebben we daarnaast ook een speciale vlotterbak aanpassing gemaakt, zodat alle 3 de carbs een gelijk vlotternivo kunnen krijgen. Voor de eerder genoemde rally auto (een Jaguar E-type) was dat hard nodig, het vermogen was dusdanig, dat de standaard verkregen vlotterhoogte niet meer afdoende kon worden ingesteld.